Ważnym elementem reklam umieszczanych w internecie lub prasie jest ich oprawa graficzna. To właśnie ona zwraca uwagę w pierwszej kolejności i sprawia, że zwracamy uwagę na treść reklamy.
Fotografia reklamowa musi oddziaływać na odbiorcę i swoim wyglądem sprawić, że zostanie przez niego zapamiętana. W tym rodzaju fotografii istotne jest, aby nie tylko w przystępny sposób przedstawiała reklamowany produkt, ale także by wszystkie elementy kompozycji były spójne i dobre jakościowo. W zdjęciach tych, muszą być dopracowane elementy takie jak tło, odpowiednie światło czy też kolorystyka. Ponieważ trudno znaleźć grafikę, która będzie mieć wszystkie te cechy, a jednocześnie będzie wyróżniać się na tle konkurencji, warto podczas tworzenia reklamy skorzystać z pomocy fotografa, który ma doświadczenie w tej dziedzinie. Takie rozwiązanie zapewni, że tworzona przez nas reklama będzie wyglądać profesjonalnie, co na pewno wpłynie na jej pozytywny odbiór. Przed podjęciem współpracy, dobrze jest zapoznać się z portfolio fotografa, aby upewnić się, że jest on w stanie sprostać naszym oczekiwaniom.